כתבה על הפסקת העבודות לשיקוע כביש מתחת למסילת הרכבת בעכו
מתוך כתבה ב הארץ , מהדורה מודפסת כשנגיע לקבר נעקוף אותו מאת שרון קדמי עבודות ההקמה של כביש חוצה ישראל חושפות עוד ועוד קברים עתיקים, שבכל פעם גוררים את עיכוב העבודות בגלל לחצי החרדים ומחייבים מציאת פתרון הנדסי והלכתי מקוב
לחיי הקברים שבדרך
חברת חוצה ישראל אינה לבד. גם רכבת ישראל, החברה הלאומית לדרכים בישראל (מעצ החדשה), נתיבי איילון, חברת מוריה הירושלמית ויפה נוף החיפאית עברו את החוויה של גילוי קברים. לפני כחצי שנה, במהלך עבודות תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין, התגלו שרידים של ישוב חשמונאי. העבודות הופסקו ומיד החלו חפירות הצלה שעלותן מאות אלפי שקלים. בסופו של דבר הוחלט לשנות את התוואי בעלות של כ-70 מיליון שקלים נוספים - שינוי שיעכב בשנה את השלמת הפרויקט.
גם בתוואי של כביש הרוחב 431 נתגלו ממצאים חשודים - כאן הפתרון עוד רחוק, אבל הסכום שיושקע במציאת פתרון הולם כבר נקבע - בין 40 ל-60 מיליון שקל. הנושא יובא לאישור ממשלה ביום ראשון הקרוב.
גם חברת התשתיות החיפאית יפה נוף זכתה לסוגיה משלה, כשבעת עבודות לשיקוע כביש עכו-צפת, נחשפו קברים מתחת למסילת הרכבת. משרד התחבורה הורה להפסיק את הבנייה, ולא הואילו כל הסברי הארכיאולוגים של רשות העתיקות, שהקברים שייכים לליגיונרים רומאים ושאין במקום קבר יהודי אחד לרפואה. עד היום לא הושלם הפרויקט, אחרי שבמקום הושקעו כבר עשרות מיליוני שקלים.
בדומה ליפה נוף, גם חברת מוריה הירושלמית מצאה את עצמה לא פעם בסיטואציה דומה ועד היום השקיעה עשרות מיליוני שקלים במציאת פתרונות הלכתיים מקובלים, על מנת להשלים את הפרויקטים שלה.
בנוסף, לאחרונה התגלו קברים חדשים נוספים גם באזור הקיבוץ נעם בדרום הארץ, על תוואי קטע 19 של כביש חוצה ישראל, ממחלף שורק ועד לצומת בית קמה. על פי רשות העתיקות, הקברים במקום הם בני למעלה מ-6,000 שנה, כך שעל פי ההלכה היהודית אינם יכולים להיות יהודים, מאחר שראשיתם טרם בריאת העולם. כצפוי, אנשי אתרא קדישא כבר הודיעו כי ממצאי רשות העתיקות אינם מקובלים עליהם וכי הם דורשים לבחון את הממצאים לעומק כדי לוודא את מוצא הקברים.
[color=darkblue][b]כתבה על הפסקת העבודות לשיקוע כביש מתחת למסילת הרכבת בעכו
מתוך כתבה ב הארץ , מהדורה מודפסת כשנגיע לקבר נעקוף אותו מאת שרון קדמי עבודות ההקמה של כביש חוצה ישראל חושפות עוד ועוד קברים עתיקים, שבכל פעם גוררים את עיכוב העבודות בגלל לחצי החרדים ומחייבים מציאת פתרון הנדסי והלכתי מקוב
לחיי הקברים שבדרך
חברת חוצה ישראל אינה לבד. גם רכבת ישראל, החברה הלאומית לדרכים בישראל (מעצ החדשה), נתיבי איילון, חברת מוריה הירושלמית ויפה נוף החיפאית עברו את החוויה של גילוי קברים. לפני כחצי שנה, במהלך עבודות תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין, התגלו שרידים של ישוב חשמונאי. העבודות הופסקו ומיד החלו חפירות הצלה שעלותן מאות אלפי שקלים. בסופו של דבר הוחלט לשנות את התוואי בעלות של כ-70 מיליון שקלים נוספים - שינוי שיעכב בשנה את השלמת הפרויקט.
גם בתוואי של כביש הרוחב 431 נתגלו ממצאים חשודים - כאן הפתרון עוד רחוק, אבל הסכום שיושקע במציאת פתרון הולם כבר נקבע - בין 40 ל-60 מיליון שקל. הנושא יובא לאישור ממשלה ביום ראשון הקרוב.
גם חברת התשתיות החיפאית יפה נוף זכתה לסוגיה משלה, כשבעת עבודות לשיקוע כביש עכו-צפת, נחשפו קברים מתחת למסילת הרכבת. משרד התחבורה הורה להפסיק את הבנייה, ולא הואילו כל הסברי הארכיאולוגים של רשות העתיקות, שהקברים שייכים לליגיונרים רומאים ושאין במקום קבר יהודי אחד לרפואה. עד היום לא הושלם הפרויקט, אחרי שבמקום הושקעו כבר עשרות מיליוני שקלים.
בדומה ליפה נוף, גם חברת מוריה הירושלמית מצאה את עצמה לא פעם בסיטואציה דומה ועד היום השקיעה עשרות מיליוני שקלים במציאת פתרונות הלכתיים מקובלים, על מנת להשלים את הפרויקטים שלה.
בנוסף, לאחרונה התגלו קברים חדשים נוספים גם באזור הקיבוץ נעם בדרום הארץ, על תוואי קטע 19 של כביש חוצה ישראל, ממחלף שורק ועד לצומת בית קמה. על פי רשות העתיקות, הקברים במקום הם בני למעלה מ-6,000 שנה, כך שעל פי ההלכה היהודית אינם יכולים להיות יהודים, מאחר שראשיתם טרם בריאת העולם. כצפוי, אנשי אתרא קדישא כבר הודיעו כי ממצאי רשות העתיקות אינם מקובלים עליהם וכי הם דורשים לבחון את הממצאים לעומק כדי לוודא את מוצא הקברים. [/b][/color]
|