תקציר הנושא - מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישים
מחבר
הודעה
אלברט לוי
נושא ההודעה:
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
מכרז לתכנון קו חדש למטרונית. היעד: עכו חברת יפה נוף לתשתיות ותחבורה פרסמה מכרז למתן שירותי ניהול תכנון מפורט של קו חדש של המטרונית - מעכו לחיפה. תדירות הנסיעה של הקו החדש תהיה כל עשר דקות בשעות העומס נמשכות היוזמות להרחבת פרויקט המטרונית לערים נוספות. חברת יפה נוף לתשתיות ותחבורה, השייכת לעיריית חיפה, פרסמה היום מכרז למתן שירותי ניהול תכנון מפורט של קו חדש של המטרונית – מעכו לחיפה. הקו יחל את נסיעתו בכניסה הצפונית לעכו, סמוך למושב בוסתן הגליל ולגנים הבהאיים, ומשם ינוע לאורך רחוב רמז בעכו המקביל למסילת הרכבת עד שיתחבר לכביש מספר 4. הקו ימשיך בנסיעה לאורך שני מקטעים של כביש 4 – דרך עכו ושדרות ההסתדרות – עד לכניסתו למרכזית המפרץ בחיפה, משם הוא יעלה לשכונת הדר ויסיים את מסלול נסיעתו ברחוב הנביאים. בחזרתו לעכו יעבור הקו באותו המסלול. מחברת יפה נוף, המקדמת את פרויקט המטרונית מעכו לחיפה עבור משרד התחבורה, נמסר כי תדירות הנסיעה של הקו החדש תהיה כל עשר דקות בשעות העומס וכי בתוך עכו יוכשר עבורו נתיב נסיעה בלעדי במרכז הכביש (כמו ברחוב העצמאות בחיפה). בנסיעתו בתחומי הקריות וחיפה ישתמש הקו החדש בנתיבים הבלעדיים הקיימים של המטרונית. "הקו החדש יקשר את עכו לקריות ולחיפה וגם ייצור חיבור נוסף בין שכונת הדר למפרץ ולעכו", נמסר מחברת יפה נוף. https://www.colbonews.co.il/…/%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%…/
מכרז לתכנון קו חדש למטרונית. היעד: עכו חברת יפה נוף לתשתיות ותחבורה פרסמה מכרז למתן שירותי ניהול תכנון מפורט של קו חדש של המטרונית - מעכו לחיפה. תדירות הנסיעה של הקו החדש תהיה כל עשר דקות בשעות העומס נמשכות היוזמות להרחבת פרויקט המטרונית לערים נוספות. חברת יפה נוף לתשתיות ותחבורה, השייכת לעיריית חיפה, פרסמה היום מכרז למתן שירותי ניהול תכנון מפורט של קו חדש של המטרונית – מעכו לחיפה. הקו יחל את נסיעתו בכניסה הצפונית לעכו, סמוך למושב בוסתן הגליל ולגנים הבהאיים, ומשם ינוע לאורך רחוב רמז בעכו המקביל למסילת הרכבת עד שיתחבר לכביש מספר 4. הקו ימשיך בנסיעה לאורך שני מקטעים של כביש 4 – דרך עכו ושדרות ההסתדרות – עד לכניסתו למרכזית המפרץ בחיפה, משם הוא יעלה לשכונת הדר ויסיים את מסלול נסיעתו ברחוב הנביאים. בחזרתו לעכו יעבור הקו באותו המסלול. מחברת יפה נוף, המקדמת את פרויקט המטרונית מעכו לחיפה עבור משרד התחבורה, נמסר כי תדירות הנסיעה של הקו החדש תהיה כל עשר דקות בשעות העומס וכי בתוך עכו יוכשר עבורו נתיב נסיעה בלעדי במרכז הכביש (כמו ברחוב העצמאות בחיפה). בנסיעתו בתחומי הקריות וחיפה ישתמש הקו החדש בנתיבים הבלעדיים הקיימים של המטרונית. "הקו החדש יקשר את עכו לקריות ולחיפה וגם ייצור חיבור נוסף בין שכונת הדר למפרץ ולעכו", נמסר מחברת יפה נוף. https://www.colbonews.co.il/…/%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%…/
פורסם: 15 ספטמבר 2017, 01:16
אלברט לוי
נושא ההודעה:
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
הרכבת קיימה נסיעת מבחן ראשונה בקו כרמיאל-תל אביב
רכבת ישראל קיימה נסיעת מבחן ראשונה בקו החדש שיחבר בין כרמיאל ותל אביב. בנסיעה השתתף שר התחבורה ישראל כץ, שאמר כי "מדובר כאן ברגע מיוחד, נסיעת המבחן של רכבת תל אביב-כרמיאל שתתחבר גם לירושלים וכל חלקי המדינה". שאלתי את מנכ"ל רכבת ישראל , שחר איילון על תחנת רכבת בעכו בקו של כרמיאל והוא לא ידע על מה מדובר . לעומתו השר ישראל כץ היה יותר פתוח ומוכן להוסיף תחנת רכבת בעכו על הקו של כרמיאל. כזכור מהנדסת העיר , ד"ר מיכל סופר דיווחה על בניית תחנת רכבת נוספת בעכו בקו הרכבת במחלף כביש עוקף עכו, במסגרת הסכם הגג " תוכנית המתחמים " . לפי השר כץ, הקו יחל לפעול בעוד כחצי שנה, ב-20 בספטמבר 2017.
[b]הרכבת קיימה נסיעת מבחן ראשונה בקו כרמיאל-תל אביב
רכבת ישראל קיימה נסיעת מבחן ראשונה בקו החדש שיחבר בין כרמיאל ותל אביב. בנסיעה השתתף שר התחבורה ישראל כץ, שאמר כי "מדובר כאן ברגע מיוחד, נסיעת המבחן של רכבת תל אביב-כרמיאל שתתחבר גם לירושלים וכל חלקי המדינה". שאלתי את מנכ"ל רכבת ישראל , שחר איילון על תחנת רכבת בעכו בקו של כרמיאל והוא לא ידע על מה מדובר . לעומתו השר ישראל כץ היה יותר פתוח ומוכן להוסיף תחנת רכבת בעכו על הקו של כרמיאל. כזכור מהנדסת העיר , ד"ר מיכל סופר דיווחה על בניית תחנת רכבת נוספת בעכו בקו הרכבת במחלף כביש עוקף עכו, במסגרת הסכם הגג " תוכנית המתחמים " . לפי השר כץ, הקו יחל לפעול בעוד כחצי שנה, ב-20 בספטמבר 2017.[/b]
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
בשורה טובה מאוד....כל הכבוד..
בשורה טובה מאוד....כל הכבוד..
פורסם: 05 פברואר 2017, 06:40
אלברט לוי
נושא ההודעה:
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
בונים תחנת רכבת נוספת בעכו בקו לכרמיאל .
במסגרת הסכם הגג שאושר במועצת העיר עכו , סוכם על בניית תחנת רכבת נוספת בקו כרמיאל . כזכור , הייתה דאגה שתוואי הרכבת שנבנה בין כרמיאל לעכו מדלג על העיר עכו , היינו אמורים לנסוע לתחנת מוצקין , כידי לנסוע בקו של כרמיאל והיו עוד השלכות אחרות . והנה בשורה טובה ומפתיעה והרכבת של כרמיאל לא תדלג על העיר שלנו . תחנת הרכבת תיבנה מזרחית לכביש 4 בכביש העוקף בתחילת כביש 85 לכיוון כרמיאל בצמוד למסילה .התחנה נמצאת כרגע בתכנון . לשידור
במסגרת הסכם הגג שאושר במועצת העיר עכו , סוכם על בניית תחנת רכבת נוספת בקו כרמיאל . כזכור , הייתה דאגה שתוואי הרכבת שנבנה בין כרמיאל לעכו מדלג על העיר עכו , היינו אמורים לנסוע לתחנת מוצקין , כידי לנסוע בקו של כרמיאל והיו עוד השלכות אחרות . והנה בשורה טובה ומפתיעה והרכבת של כרמיאל לא תדלג על העיר שלנו . תחנת הרכבת תיבנה מזרחית לכביש 4 בכביש העוקף בתחילת כביש 85 לכיוון כרמיאל בצמוד למסילה .התחנה נמצאת כרגע בתכנון .[/b] לשידור
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
הארכת קו המטרונית לעכו
שר התחבורה אישר 7 קווי מטרונית חדשים במטרופולין חיפה שר התחבורה: מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו מופעלת מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת. מדובר במהפכה של ממש שתשנה לחלוטין את המציאות התחבורתית במטרופולין חיפה ותהווה מודל לערים נוספת בארץ. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ אישר תכנית מהפכנית להקמת שבעה קווי מטרונית נוספים במטרופולין חיפה, בהיקף של 2.6 מיליארד שקלים, שיהפכו את חיפה והקריות למטרופולין הנגיש ביותר לתחבורה ציבורית בישראל.
[b]הארכת קו המטרונית לעכו
שר התחבורה אישר 7 קווי מטרונית חדשים במטרופולין חיפה שר התחבורה: מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו מופעלת מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת. מדובר במהפכה של ממש שתשנה לחלוטין את המציאות התחבורתית במטרופולין חיפה ותהווה מודל לערים נוספת בארץ. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ אישר תכנית מהפכנית להקמת שבעה קווי מטרונית נוספים במטרופולין חיפה, בהיקף של 2.6 מיליארד שקלים, שיהפכו את חיפה והקריות למטרופולין הנגיש ביותר לתחבורה ציבורית בישראל.[/b]
[b]סיור אווירי מעל מסילת הרכבת מעכו עד כרמיאל , הסיור עובר מעל הגשרים והמנהרות עד תחנת הרכבת בכרמיאל . [/b]
[youtube]Rfnon6DVK1Q[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=Rfnon6DVK1Q
פורסם: 07 ינואר 2016, 23:11
אלברט לוי
נושא ההודעה:
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש,
שילוב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין. אם עד היום נסעתם באוטובוס, ברכבת ישראל וברכבת הקלה, ושילמתם על כל אחד מהם בנפרד, בהתאם ליעד הנסיעה, מהשבוע הבא טוענים את הרב קו במנוי נסיעה משתלם, הכולל את כל אמצעי התחבורה ונהנים מנסיעה חופשית בכולם, בתחומי המטרופולין שבחרתם.
דברי הסבר - מפת מטרופולין חיפה
להלן הסבר מפורט על מבנה התעריפים החדש במטרופולין חיפה. אותם עקרונות תקפים גם לכל שאר המטרופולינים. המטרופולין חולק לשלוש טבעות: הטבעת הפנימית (אזור 1) כוללת את חיפה, טירת הכרמל, בית אורן, עוספיא, דלית על כרמל, נשר, והקריות. הטבעת השנייה (אזור 2) כוללת את עכו, עין המפרץ, ג'וליס, טמרה, שפרעם, הרדוף, טבעון, רמת ישי, מגדים, עין איילה ויקנעם. הטבעת השלישית (אזור 3) כוללת את נהריה, ראש הנקרה, שלומי, גורן, כברי, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, פקיעין, בית ג'אן, ראמה, כרמיאל, גילון, סחנין, עראבה, מצפה נטופה, בית רימון, הסוללים, כפר כנא, נצרת, מגדל העמק, כפר ברוך, פורידיס, רמות מנשה, מגידו וזכרון יעקב.
מבנה התעריפים החדש קובע שלוש רמות תעריף בסיסיות: תעריף 1 תקף לכל הנסיעות באזור 1. בנסיעות בין טבעת 1 ו-2 תקף תעריף 2, ולנסיעות בין טבעת 1 ו-3 (המטרופולין המלא) תקף תעריף 3. מכיוון שמרבית הנסיעות במטרופולין מתבצעות באזור 1 או ממנו ואליו, הרי שתעריפים אלה מכסים קרוב ל-95% מהנוסעים!
מסיבות גיאוגרפיות ואחרות חולקו טבעות 2 ו-3 לאזורי משנה, שלגביהם חלים תעריפים שונים. חשוב לציין כי מתוך התחשבות בצרכי הנוסעים, "צורפו" למטרופולין גם כמה אזורים מרוחקים, וכך יכולים תושבי חדרה לרכוש מנוי חופשי לנסיעה מיישובם לכל מטרופולין חיפה. על מנת לבדוק מהו מנוי הנסיעה המשתלם ביותר, יש לבדוק באתר הייעודי של הרפורמה או בעלון באיזה טבעות/אזורים ממוקמות נקודות המוצא והיעד, ולטעון את המנוי המתאים.
[b]החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש,
שילוב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין. אם עד היום נסעתם באוטובוס, ברכבת ישראל וברכבת הקלה, ושילמתם על כל אחד מהם בנפרד, בהתאם ליעד הנסיעה, מהשבוע הבא טוענים את הרב קו במנוי נסיעה משתלם, הכולל את כל אמצעי התחבורה ונהנים מנסיעה חופשית בכולם, בתחומי המטרופולין שבחרתם.
דברי הסבר - מפת מטרופולין חיפה
להלן הסבר מפורט על מבנה התעריפים החדש במטרופולין חיפה. אותם עקרונות תקפים גם לכל שאר המטרופולינים. המטרופולין חולק לשלוש טבעות: הטבעת הפנימית (אזור 1) כוללת את חיפה, טירת הכרמל, בית אורן, עוספיא, דלית על כרמל, נשר, והקריות. הטבעת השנייה (אזור 2) כוללת את עכו, עין המפרץ, ג'וליס, טמרה, שפרעם, הרדוף, טבעון, רמת ישי, מגדים, עין איילה ויקנעם. הטבעת השלישית (אזור 3) כוללת את נהריה, ראש הנקרה, שלומי, גורן, כברי, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, פקיעין, בית ג'אן, ראמה, כרמיאל, גילון, סחנין, עראבה, מצפה נטופה, בית רימון, הסוללים, כפר כנא, נצרת, מגדל העמק, כפר ברוך, פורידיס, רמות מנשה, מגידו וזכרון יעקב.
מבנה התעריפים החדש קובע שלוש רמות תעריף בסיסיות: תעריף 1 תקף לכל הנסיעות באזור 1. בנסיעות בין טבעת 1 ו-2 תקף תעריף 2, ולנסיעות בין טבעת 1 ו-3 (המטרופולין המלא) תקף תעריף 3. מכיוון שמרבית הנסיעות במטרופולין מתבצעות באזור 1 או ממנו ואליו, הרי שתעריפים אלה מכסים קרוב ל-95% מהנוסעים!
מסיבות גיאוגרפיות ואחרות חולקו טבעות 2 ו-3 לאזורי משנה, שלגביהם חלים תעריפים שונים. חשוב לציין כי מתוך התחשבות בצרכי הנוסעים, "צורפו" למטרופולין גם כמה אזורים מרוחקים, וכך יכולים תושבי חדרה לרכוש מנוי חופשי לנסיעה מיישובם לכל מטרופולין חיפה. על מנת לבדוק מהו מנוי הנסיעה המשתלם ביותר, יש לבדוק באתר הייעודי של הרפורמה או בעלון באיזה טבעות/אזורים ממוקמות נקודות המוצא והיעד, ולטעון את המנוי המתאים.[/b]
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
חוזרים לשגרה בעכו : עבודות השדרוג בתחנת הרכבת בעכו
לאור בקשת עיריית עכו , הרכבת ביצעה , קירוי נרחב ברציפי התחנה לקראת ימי החורף וחודשו שערי הכניסה והיציאה, על מנת לאפשר כניסה ויציאה מהירות ונוחות. בנוסף, הוחלף הריצוף ברחבי התחנה. עבודות השדרוג, שבוצעו בשבוע בו הקו נסגר לעבודות התשתית , בעלות של 1.6 מיליון שקל.
[b]חוזרים לשגרה בעכו : עבודות השדרוג בתחנת הרכבת בעכו
לאור בקשת עיריית עכו , הרכבת ביצעה , קירוי נרחב ברציפי התחנה לקראת ימי החורף וחודשו שערי הכניסה והיציאה, על מנת לאפשר כניסה ויציאה מהירות ונוחות. בנוסף, הוחלף הריצוף ברחבי התחנה. עבודות השדרוג, שבוצעו בשבוע בו הקו נסגר לעבודות התשתית , בעלות של 1.6 מיליון שקל.[/b]
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
לראשונה בישראל: הונחה מסילת רכבת על בטון
שיטה ייחודית לסלילת מסילות משוויץ LVT נוסתה בהצלחה במקטע רכבת עכו-כרמיאל. ביצוע השיטה הייחודית יתבצע לראשונה בישראל במנהרות גילון באורך 4.6 ק"מ שהוקמו במסגרת פרויקט הענק להקמת מסילת רכבת לכרמיאל של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
שיטה ייחודית לסלילת מסילות משוויץ LVT נוסתה בהצלחה במקטע רכבת עכו-כרמיאל. ביצוע השיטה הייחודית יתבצע לראשונה בישראל במנהרות גילון באורך 4.6 ק"מ שהוקמו במסגרת פרויקט הענק להקמת מסילת רכבת לכרמיאל של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. [/b]
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
שינויים בלוח הזמנים של הרכבת בעקבות ביצוע עבודות תשתית
בימים אלו נערכת רכבת ישראל לתחילת העבודות שיבוצעו לחיבור המסילה של רכבת העמק מכיוון מזרח אל מסילת החוף באזור צומת זבולון.
עבודות חיבור המסילה ייערכו כחצי שנה, ויקדמו להן כ-4 ימים של עבודות בסוף החודש הנוכחי, בהם תופסק תנועת הרכבות בין חיפה לעכו ולנהרייה, על מנת להקים מעקף מסילתי בכדי להפעיל רכבות בזמן ששתי המסילות הקיימות תהיינה סגורות. ראה צילום לוח הזמנים של דוברות הרכבת
[b]שינויים בלוח הזמנים של הרכבת בעקבות ביצוע עבודות תשתית
בימים אלו נערכת רכבת ישראל לתחילת העבודות שיבוצעו לחיבור המסילה של רכבת העמק מכיוון מזרח אל מסילת החוף באזור צומת זבולון.
עבודות חיבור המסילה ייערכו כחצי שנה, ויקדמו להן כ-4 ימים של עבודות בסוף החודש הנוכחי, בהם תופסק תנועת הרכבות בין חיפה לעכו ולנהרייה, על מנת להקים מעקף מסילתי בכדי להפעיל רכבות בזמן ששתי המסילות הקיימות תהיינה סגורות. ראה צילום לוח הזמנים של דוברות הרכבת [/b]
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
מעולה וטוב שבעכו מוסיפים הרבה מקומות חנייה..
מעולה וטוב שבעכו מוסיפים הרבה מקומות חנייה..
פורסם: 04 מאי 2015, 16:57
אלברט לוי
נושא ההודעה:
Re: מעקב עכונט , אחרי פיתוח התחבורה לעכו ומעכו - רכבת וכבישי
הרכבת תוסיף 460 מקומות חניה בעכו
חניוני הרכבת מתמלאים מוקדם בכל בוקר עד אפס מקום בנוסעים שמחנים את מכוניתם ליום שלם (לפחות) ■ כעת החליטה הרכבת להכשיר חניה, אולם עלויות הקרקע והוצאות הפיתוח מחייבות לבחון מחדש את התלות של נוסעי הרכבת בחניוני הענק רכבת ישראל מתכננת להוסיף עוד מקומות חניה גם בעכו .
מצוקת החניה ליד תחנות הרכבת היא עובדה ידועה. מקום חניה על יד תחנת רכבת משרת ברוב המקרים מכונית אחת ביום - נוסע המגיע לתחנה בדרכו לעבודה או לעיסוק אחר ביעד, ואוסף את המכונית מהחניון בסוף היום, כך שבלא מעט מקומות החניונים הללו מתמלאים במהירות מוקדם מאוד בבוקר. אם לא די בכך, במקרים רבים החניה משרתת כמובן את היישובים בסביבה של התחנה, ולא את תושבי עכו .
[b]הרכבת תוסיף 460 מקומות חניה בעכו
חניוני הרכבת מתמלאים מוקדם בכל בוקר עד אפס מקום בנוסעים שמחנים את מכוניתם ליום שלם (לפחות) ■ כעת החליטה הרכבת להכשיר חניה, אולם עלויות הקרקע והוצאות הפיתוח מחייבות לבחון מחדש את התלות של נוסעי הרכבת בחניוני הענק רכבת ישראל מתכננת להוסיף עוד מקומות חניה גם בעכו .
מצוקת החניה ליד תחנות הרכבת היא עובדה ידועה. מקום חניה על יד תחנת רכבת משרת ברוב המקרים מכונית אחת ביום - נוסע המגיע לתחנה בדרכו לעבודה או לעיסוק אחר ביעד, ואוסף את המכונית מהחניון בסוף היום, כך שבלא מעט מקומות החניונים הללו מתמלאים במהירות מוקדם מאוד בבוקר. אם לא די בכך, במקרים רבים החניה משרתת כמובן את היישובים בסביבה של התחנה, ולא את תושבי עכו .[/b]
[b]עכו כרמיאל - המשך התקדמות בהקמת מסילת ברזל כפולה בתשתית חשמלית באורך של כ-23 ק"מ, בקטע שבין נעמן לתחנת כרמיאל והקמת שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל.[/b]