AKKONET FORUMS
https://akkonet.co.il/forums/

עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו
https://akkonet.co.il/forums/viewtopic.php?f=11&t=1791
עמוד 1 מתוך 2

מחבר:  אלברט לוי [ 16 דצמבר 2005, 11:34 ]
נושא ההודעה:  עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

להפליג מחיפה לעכו
"פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצים בלתי פוסקים של החברה הכלכלית לחיפה, בעלת הפרויקט הנדל"ני-המגלומני "


עשרים שנים, עד פרישתי לגמלאות, עבדתי בעיריית חיפה כיועץ משפטי באגף לנכסי העירייה וליוויתי פרויקטים רבים של העירייה, בהם אתרים בתחום תיירות, קיט ונופש.

בשנת 1985 עלה בדעתי רעיון: להקים קו הפלגה תיירותי בין חיפה לעכו בספינות תיירות קטנות או ברחפות. כלי השיט היו אמורים להפליג ממעגן קטן.

הצעתי נדחתה בנימוק שאין צורך בה משום שפרויקט המרינה כבר בשלבי תכנון מתקדמים. ניסיתי להסביר שאין כל ניגוד בין המרינה, שהקמתה היא פרויקט רב שנים לבין הצעתי, צנועה בהיקפה ובהשקעה כספית נמוכה, שאפשר לבצעה בתוך שנה שנתיים, אך בלא הועיל.

לימים שופץ ופותח להפליא אתר הבהאים, מרכז עולמי של העדה, אשר עם פתיחתו מחדש משך אליו גם המוני מבקרים של בני העדה מכל העולם. היות שבעכו נמצא מרכז רוחני של העדה ובה אתרים הקדושים לה, היתה לפרויקט שהצעתי חשיבות יתרה. הצעתי אותו לראש העיר אז עמרם מצנע, אבל שוב בלא תוצאות.

למיטב ידיעתי, פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצים בלתי פוסקים של החברה הכלכלית לחיפה, בעלת הפרויקט הנדל"ני-המגלומני, שהושקעו בו עד כה 17 מיליון שקלים, והתוצאה ידועה.

עו"ד זלמן שרר
קריית טבעון
מקור הכתבה , הארץ - מהדורה מודפסת

מחבר:  NISIM [ 16 דצמבר 2005, 15:43 ]
נושא ההודעה:  לעזור לעורך הדין


---הרעיון של עורך הדין זלמן לפתוח קו שייט חיפה עכו הוא רעיון חשוב ויש לעשות הרבה כדי לממשו.

יש להזכיר שחיפה היתה בקושי כפר קטן בזמן שעכו שגשגה.

דאהר אל עומאר סייע במאה ה18 בפתוח חיפה למרות שזה היה על חשבון עכו.

אין סבה מוצדקת לכך שעכו תפגע בשל באינטרסים של אותה חברה.

מחבר:  ygrinb [ 17 דצמבר 2005, 10:31 ]
נושא ההודעה:  לממש את הרעיון לאלתר !

הרעיון של עו"ד זלמן שורר הוא רעיון נפלא בכל התפיסה התיירותית
של עכו בפרט ואזור חיפה והגליל בכלל.
הנושא עשוי להוות אטרקציה נוספת לכל התיירים הן מהארץ והן מחו"ל שמגיעים לצפון לאחד מחבלי הנוף היותר יפים של ארצנו.

מחבר:  רוזנו [ 23 דצמבר 2005, 17:27 ]
נושא ההודעה:  פיספוס ועוד פיספוס

עכו האומללה כל פרויקט טוב מורד מייד על ידי רודפי בצע ואפורטוניסטים :twisted:
הרעיון של מר זלמן שרר הוא בר קימא וכל בר דעת מבין עד כמה
הוא תועלתי מכל הבחינות
חבל חבל מאוד שאין אף אחד עם ב....... שיתעקש ויעשה מעשה

מחבר:  אלברט לוי [ 28 נובמבר 2012, 20:10 ]
נושא ההודעה:  Re: "פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצי

בשנת 2005 פרסמנו בעכו על הפרויקט והנה זה מגיע

קו שיט סדיר עכו-חיפה יפעל ממרס 2013


משרד התיירות ישקיע כמיליון שקלים בפיתוח תשתיות בנמלי הערים הצפי: עשרות אלפי תיירים והכנסה למשק של כ-10 מיליון שקלים בשנה

קו השיט עכו-חיפה יתחיל לפעול ב-15 במרס 2013 - כך סוכם לפני מספר ימים בין גורמים במשרד התיירות, משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו. משרד התיירות ישקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על-פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.

זו הפעם הראשונה בה יופעל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה. עד כה, תיירים אשר היו מעוניינים להפליג בקו, נדרשו לבצע הזמנה מיוחדת. על-פי התוכנית, יתקיימו כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.

במשרד התיירות מעריכים כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על-פי אומדן על כ-60,000 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ - תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.


http://www.news1.co.il/Archive/001-D-315411-00.html

תמונה

מחבר:  alky [ 28 נובמבר 2012, 22:10 ]
נושא ההודעה:  Re: "פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצי

לדעתי תחילף תחבורתי נוסף מעכו לחיפה ,ואף יותר מהיר מעוקף הקריות........

מחבר:  אלברט לוי [ 29 נובמבר 2012, 01:49 ]
נושא ההודעה:  Re: "פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצי

תגובות עכונט בפיסבוק :

Daniel Rodney
מה המשמעות של זה?

שמעון דרשר
כמה זה יעלה ואך יגיעו למחוז חפצם מהנמל.

Rivka Razon Mandler
לפני כמה חודשים דיברו על רחפת שתוביל בים בין עכו לחיפה כל כמה שעות ולפי מה שקראתי עכשיו מדובר באוניה
=====================================================================
אכן בחודש יולי 2012 פורסם בפורום עכונט להלן :
"מעבורת בין עכו, חיפה וקיסריה

חברת הייעוץ הבינלאומית ארנסט אנד יאנג ערכה מחקר מקיף בנושא התיירות והמליצה על הקמת מעבורת בין עכו לחיפה.

ראש העיר, שמעון לנקרי, נפגש בעניין זה עם ראש העיר חיפה, יונה יהב. במס' ישיבות מקדימות שנעשו בנידון הגיעו ראשי העיר להסכמה בדבר הצורך ביצירת נתיב תיירותי ימי. שמעון לנקרי: "מדובר על אינטרס משותף לשתי הערים התיירותיות, אשר יוכלו ליהנות מתנועה ערה של תיירים ומפיתוח ענף התיירות בכלל".

הנתיב התיירותי הימי יציע לתייר אטרקציה תיירותית נוספת וסיבה טובה להישאר בצפון. בשיחות שערכו השניים הוחלט כי תיערך פגישה נוספת בנידון על-מנת לקדם את הפרויקט.


viewtopic.php?f=11&t=7450

מחבר:  אלברט לוי [ 29 דצמבר 2012, 19:26 ]
נושא ההודעה:  Re: "פרויקט קו הפלגה תיירותי חיפה-עכו לא יצא לפועל בשל לחצי

בתאריך 15 בחודש מרס 2013 יפתח קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים כאן מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל ובעוד שלושה חודשים ייפתח קו השיט עכו-חיפה שצפוי למשוך אליו עשרות אלפי מפליגים. שרית אגמון על תיירות בין הגלים צילום לרום דויטש עריכה פארס וואהבה


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... b7QYizuLMI

מחבר:  אלברט לוי [ 15 מאי 2013, 13:31 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - ב 15 בחודש מרס 2013 יפתח קו הפלגה התיירותי חיפה-

אכזבה , קו השייט מעכו לחיפה לא נפתח

בתאריך 15 בחודש מרס 2013 אמור היה להיפתח קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו ,
בגלל שהעיר חיפה לא הכינה מעגן מתאים בבת גלים לקו ההפלגה ולאור התנגדות נמל חיפה והתלות במנגנון הענק של רשות הנמלים , ביטוח אבטחה ועוד כל מיני סיבות , הקו מעכו לחיפה לא נפתח ולא ידוע אם יפתח וזה חבל .

מחבר:  דוד [ 17 מאי 2013, 12:45 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

קיים מונופול הנמלים ! הם השולטים, הם הקובעים ועל פיהם יישק דבר!
בנוסף, זה מספר שנים הממשלה מנסה להקים נמל פרטי מתחרה למונופולי הנמלים
אך ללא הצלחה בגלל התנגדותם העזה של מונופולי הנמלים - המכונים גם הוועדים החזקים!
מדינת חלם מושחתת!

מחבר:  אלברט לוי [ 12 ינואר 2016, 18:25 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

שידור TV : בונים במרינה בעכו , רציף עגינה לקו שיוט סדיר עכו-חיפה

ביום בהיר עם ים שקט , רואים סימנים בשטח המרינה בעכו , שהתחילו לבנות רציף עגינה, עבור 2 ספינות בגודל של ספינת התיירות מלכת עכו . במקביל בונים רציף גם בחיפה .
מהרציף החדש במרינה בעכו , יופעל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה. עד כה, תיירים אשר היו מעוניינים להפליג בקו, נדרשו לבצע הזמנה מיוחדת. על-פי התוכנית, יתקיימו כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.

מדובר בפרויקט של כ 10 מיליון שקלים , על פי סיכום בין מספר גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
משרד התיירות משקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על-פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.

במשרד התיירות מעריכים כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על-פי אומדן על כ-60,000 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ - תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל . הפעם רואים סימנים של עשייה וגם רואים בשידור שבמחצית ינואר המזג האוויר נעים והים שקט , עם צלילים שהיו בערב של אוצרות מוזיקליים עם גיל וחנית במוזיאון החומה בעכו .

לשידור עכונט בפייסבוק

https://www.facebook.com/akkonet/videos ... =2&theater

מחבר:  אלברט לוי [ 28 פברואר 2016, 20:01 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

התקדמות בבניית רציף עגינה לקו שיוט סדיר עכו-חיפה
ברגע זה בזמן השקיעה רואים בתמונה שממשיכים לבנות רציף עגינה, עבור 2 ספינות בגודל של ספינת התיירות מלכת עכו . במקביל בונים רציף גם בחיפה .
מהרציף החדש במרינה בעכו , יופעל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה. עד כה, תיירים אשר היו מעוניינים להפליג בקו, נדרשו לבצע הזמנה מיוחדת. על-פי התוכנית, יתקיימו כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.
מדובר בפרויקט של כ 10 מיליון שקלים , על פי סיכום בין מספר גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
משרד התיירות משקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על-פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.
במשרד התיירות מעריכים כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על-פי אומדן על כ-60,000 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ - תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל
הפעם רואים סימנים של עשייה וגם רואים בשידור שבמחצית ינואר המזג האוויר נעים והים שקט , עם צלילים שהיו בערב של אוצרות מוזיקליים עם גיל וחנית במוזיאון החומה בעכו


תמונה

מחבר:  אלברט לוי [ 08 מאי 2016, 01:00 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

התקדמות בבניית רציף עגינה לקו שיוט סדיר עכו-חיפה

מהאוויר רואים שממשיכים לבנות רציף עגינה, עבור 2 ספינות בגודל של ספינת התיירות מלכת עכו . במקביל בונים רציף גם בחיפה .

מהרציף החדש במרינה בעכו , יופעל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה. עד כה, תיירים אשר היו מעוניינים להפליג בקו, נדרשו לבצע הזמנה מיוחדת. על-פי התוכנית, יתקיימו כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.
מדובר בפרויקט של כ 10 מיליון שקלים , על פי סיכום בין מספר גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
משרד התיירות משקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על-פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.
במשרד התיירות מעריכים כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על-פי אומדן על כ-60,000 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ - תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל
הפעם רואים סימנים של עשייה וגם רואים בשידור שבמחצית ינואר המזג האוויר נעים והים שקט , עם צלילים שהיו בערב של אוצרות מוזיקליים עם גיל וחנית במוזיאון החומה בעכו


תמונה

מחבר:  אלברט לוי [ 16 יוני 2016, 12:00 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

יש רציף עגינה בעכו לקו שיוט עכו-חיפה אך אין שיוט מהרציף .

רואים מהאוויר בנמל עכו וגם מתוך נמל עכו , שהסתיימה הבנייה של רציף עגינה, עבור 2 ספינות תיירות , אך אין שייט ואין תזוזה ברציף החדש במרינה בעכו , שאמור להפעיל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה והנה הקיץ בעיצומו ואין שיוט וחבל .

על-פי התוכנית, אמורים להתקיים כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.

מדובר בפרויקט של כ 10 מיליון שקלים , על פי סיכום בין מספר גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
משרד התיירות משקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על-פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.
במשרד התיירות מעריכים כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על-פי אומדן על כ-60,000 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ - תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל
הפעם רואים שיש רציף עגינה אך אין שיוט ואם לא עכשיו אז מתי .

לשידור :
https://www.facebook.com/akkonet/videos ... 213331349/

מחבר:  אלברט לוי [ 09 ספטמבר 2016, 11:04 ]
נושא ההודעה:  Re: עדכון - מה יהיה עם קו הפלגה התיירותי חיפה-עכו

רציף עגינה בעכו לקו שיוט עכו-חיפה עבר את המבחן . חבל שלא מרחיבים את המרינה ( פרטים בהמשך )

הסתיימה הבנייה של רציף עגינה במרינה בעכו, עבור ספינות תיירות - קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה .
על-פי התוכנית, אמורים להתקיים כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.
מדובר בפרויקט שמעורבים מספר גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
שר התיירות אמור לפתוח את קו השיוט מחיפה לעכו בקרוב ,מרציף עגינה בחיפה ליד ספנות מנו ליד רכבת מרכז . הרציף בחיפה עדיין בבניה ועכו הרציף עבר את המבחן .
כדאי להציג לשר התיירות את האפשרות להרחיב של המרינה בעכו , לבנות רציף כפי שתוכנן לפני שנים רבות והתקציב של הרחבת הפליגה להרחבת מרינה אחרת באזור מדינת תל אביב .
36 שנים שלא הרחיבו את המרינה מאז שאיש ים ושייט דגול זאב פריד ז"ל , סיים את את בניית המרינה ותכנן את ההמשך שנעצר וחבל .
בכל יום פונים למנהלי נמל עכו , ספינות גדולות מהארץ ומחו"ל ומבקשות להגיע ולעגון במרינה בעכו ואין מקום או אין מספיק עומק לספינה הגדולה שלהם . חבל שלא מעמיקים את המרינה וזה מאוד קל בעכו כי זה רק חול . חבל לא להציג לשר התיירות שיגיע לנמל עכו , את המצב של ההקפאה של עשרות שנים ולהתרכז רק בחגיגת רציף לספינת תיירות בין עכו לחיפה .
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה שמדובר בערי נמל .

לשידור :
https://www.facebook.com/akkonet/videos ... 067130163/

עמוד 1 מתוך 2 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/