אנחנו החברה מתנהגים כעדר ההבדל הוא שבעדר יש מנהיג אחד ובחברה יש לנו הרבה מנהיגים וככל שהמנהיגים ינהגו אותנו כל מנהיג ביכולות שלו לשכנע ,כך ננהג !
תהליך החיים בעיר משתנה ביחס יישר למנהיגים הלא כל כך ישרים הווה אומר: גם בעיר גדולה וככל שתגדל יהיו קבוצות עדרים: עדר הערבים ,עדר הערבים הנוצרים ,עדר הערבים המוסלמים , עדר היהודים עדר היהודים המרוקאים...ועוד .... וכך נמצא כל עדר ומנהיגו , כל עדר ותחום מגוריו נכון שרצונו , תקוותו של היחיד הוא בעצם תקוות העדר כולו אך מהבחינה הסוציולוגית לא ייטבו החלומות של היחיד עם המציאות הקרובה תהליך הטמאות של עם בתוך עם הוא תהליך ארוך מעבר להיסטוריה ואם אנו רוצים לחוות את השלום עוד בדורנו , נכון יותר לתת לכל עדר את תחום מחייתו הטבעי ואפילו לשמר אותו בחממה מפנקת , כפי שכל משפחה חייה בדירה משלה ובסוף היום מתכנסת היא , נועלת את הדלת והולכת לישון , קיר אחד בעובי של כ - 15 ס"מ מפריד בין משפחה למשפחה וההפרדה הזאת בעצם, בונה את החיים המשותפים .
בחזונינו ( המרכז הבינלאומי לשלום בעכו ) : כל עם ישמור על ייחודיותו , תרבותו , דתו ...במקום ובזמן. תוך שמירה וכיבוד זכותו של האחר ...!
יוסי גרינברג אומר והוא צודק כפי שגם יוסף סאלם אומר וצודק אבל בכדי ללחוץ ידיים... הגישה צריכה להיות אחרת .... ההדברות " על השולחן " בשקיפות מלאה בהחלט משילה מסיכות אבל : ראשית חוכמה במעשה תחילה – תעשה... תכבד...תקבל...! מי בא ראשון ? ההקשבה או הכבוד ? אני אומר לכם : הכבוד מי בא ראשון ? החוכמה או המעשה ? אני אומר לכם : המעשה
רבותי ! צריכים לכבד ולעשות ואחר כך תבוא ההקשבה והחוכמה
רוצה להגיד : בואו נכבד אחד את השני , נעשה בשטח, ברחוב וניראה רק פלאים – איך החברה המעורבת תמצא באופן טבעי את חיי העדר שלה : איש , איש במקום מושבו, זה לצד זה והחיים יזרמו בהדדיות בביטחון ובשקט.
פרחים בצבעים שונים יוצרים גינה יפה שדה מגוון ומאוזן בצמחייתו משווים בריאה קסומה כך בחברתנו אנו ,המשולים לפרחים, כל אחד בצבעו ואל לנו לשכוח : השמש הגדולה מאירה על כולנו...
_________________ שלום פעיל ומשגשג בינינו לבין עצמינו בינינו לבין שכנינו - בארץ ובעולם בינינו לבין המקום - סביבתנו
|