לקראת הגמר
מה נשתנה ב"כוכב נולד"?
איך קרה שהשנה "כוכב נולד" עמוסה בכשרונות, עד כדי כך שבהפקה מתלבטים אם לכלול בגמר ארבעה מתמודדים במקום שלושה? האם זה בגלל הפורמט החדש? התחקיר? הדואטים? המזל? קברניטי התוכנית מסבירים
אור ברנע
בהפקת "כוכב נולד" מתלבטים אם לכלול בגמר ארבעה מתמודדים במקום שלושה. מדוע? "יש יותר מדי מתמודדים טובים", הם אומרים. האמת היא שהם צודקים. מתחילת העונה מבקרי הטלוויזיה והמוזיקה הכתירו כולם את העונה הנוכחית כעונה המוזיקלית הטובה ביותר. ביום חמישי הקרוב יחלו שלב חצי הגמר שבו
יתמודדו רפאל, מישל, מאיה, ג'קו, זהבית ומאור.
אז מדוע לא זכינו למוזיקליות רחבה שכזו גם בשנים הקודמות? "ישנם כמה גורמים לכך", אומר עורך התוכנית, יואב צפיר, "חייבים לציין שהפורמט השנה הוא שונה באופן קיצוני. בנוסף, הקהל ואנחנו מכירים את המתמודדים הרבה יותר טוב בגלל שכולם מתחרים בכל שבוע. יכול להיות שההיכרות העמוקה עם המתמודדים גורמת לנו גם להיות יותר קשורה אליהם".
"חוץ מזה", אומר צפיר, "מדובר במזל, באנשים מאוד מוכשרים וגם בתחקיר שערכנו השנה. לפני עליית התוכנית, פנינו להרבה מאוד אנשים שהתלבטו אם ללכת לאודישנים. לא הבטחנו להם שום דבר, אבל כן נתנו להם הרבה סיבות, למשל שגל אוחובסקי שופט השנה, ושהעונה היא עונה של יוצרים ושהכישרונות רבים יותר. הצוות המוזיקלי שלנו מצויד, יודע את העבודה ועוזר להם. אגב, יכול להיות שגם העובדה שהמתמודדים שרים גם דואטים וגם סולואים בתדירות גבוהה עוזרת להם להיפתח".
"לא הסתמכנו רק על האנשים שיגיעו לאודישנים", מוסיף עמוס בן-דוד, המנהל המוזיקלי של התוכנית. "חיפשנו מתמודדים בבתי ספר למשחק ובבתי ספר למוזיקה. ובאמת הצלחנו להגיע לריכוז גדול של הרבה אנשים מוכשרים מאוד בעונה אחת".
אז איך תשמרו על זה גם בעונה הבאה?
צפיר: "אנחנו נמשיך בשיטה הזו. ננסה להגיע לאנשים שמתלבטים לגבי התוכנית ואני גם מקווה שהעונה המצויינת הזו תביא איתה אנשים טובים מבלי שנצטרך לחפש אותם. אנשים כמו זהבית פסי, למשל, לא תמצא בשום תחקיר. אז זה גם עניין של פוקס".
"הלוואי וכל עונה נגיע לסיפור כמו של זהבית", מוסיף בן דוד, "נגיע לאלה שמגיעים בלי שום רקע מוזיקלי ומקסימים את האנשים בבית, זו מתנה".
_________________ שחר גרף
|