חדשות בעכונט

 

 

 

 

מהישרדות .. למיתוג העיר עכו

 

יותר ויותר ראשי ערים מחליטים בתקופה האחרונה לשכור משרדי פרסום ויחצנים , ולהשקיע מיליונים במיתוג מחדש ...

גם " חצי האי עכו " נמצא במיתוג !!! ... לא פחות ולא יותר!!!
האחראים על השיווק מתכננים למתג את המקום כ"עיר תרבות ים תיכונית "
אנשי פרסום טוענים שהתהליך הזה היה אמור להגיע כבר מזמן .
"
מישהו פספס בגדול " , טוען אדם העוסק בתחום .. " עיר שהחלקים העתיקים שלה הוכרזו כאתר מורשת תרבות של יונסקו , עיר שיש בה גנים בהאיים , עיר שיש בה אווירה ים תיכונית אותנטית כזו , היתה מזמן יכולה להפוך לפנינת תיירות - וזה לא קרה " .!!!

ראש העירייה , שמעון לנקרי , מודה שנעשו טעויות , אולם מאשים בהן את קודמיו" . עכו לא ממשה את הפוטנציאל שלה כי ראשי הערים הקודמים היו עסוקים באיך לשרוד " , הוא אומר . " כשמתעסקים במיתוג צריך לשים את הפוליטיקה בצד , כי מדובר על תהליך ארוך . אנחנו מקווים שהמיתוג החדש ישנה את תדמית העיר " .

ברוב העיריות דוחים את הטענה של בזבוזי כספים . ההשקעה במיתוג , מסבירים , תחזור בסופו של דבר לתושבים ששינוי תדמית העיר יביא לעליה במחיר הנדל"ן , להגירה חיובית אל גבולותיה ולשיפור רמת החיים באופן כללי .

ד"ר אלי אברהם , מומחה לשיווק ערים , מסביר , תהליך של מיתוג הוא תהליך ארוך שלוקח שש עד שבע שנים וזה מעבר לקדנציה של ראש עיר .

מיתוג ערים חיובי הוא חיקוי של טרנד עולמי ולראשי הערים הישראלים יש מקום לאופטימיות , בחו"ל אפשר לראות את ההצלחה של הרעיון . ברסלונה , למשל , ניצלה יפה את האולימפיאדה שנערכה בעיר כמנוף . מנצ'סטר , שהייתה עיר עלובה , מיתגה את עצמה כעיר תיירות ספורט .עם השקעה ומקצוענות , אפשר לעשות אותו דבר בארץ .

 

מכתבת  ידיעות אחרונות - 24 שעות 29.04.2007

לדיון בפורום

  עכונט , הפורטל של עכו      פרסום בעכונט
AkkoNet.co.il  כל הזכויות שמורות לעכונט  
lalbert@walla.co.il     אלברט לוי , יוזם, בונה ומנהל האתר