חדשות בעכונט
מהישרדות .. למיתוג העיר עכו
יותר
ויותר ראשי ערים
מחליטים בתקופה האחרונה לשכור משרדי פרסום ויחצנים , ולהשקיע מיליונים במיתוג מחדש
...
גם "
חצי האי עכו " נמצא במיתוג !!! ... לא פחות ולא יותר!!!
האחראים על השיווק מתכננים למתג
את
המקום כ"עיר תרבות ים תיכונית
"
אנשי
פרסום טוענים שהתהליך הזה היה אמור
להגיע
כבר מזמן
.
"
מישהו
פספס בגדול " , טוען אדם העוסק בתחום .. " עיר
שהחלקים העתיקים שלה הוכרזו כאתר מורשת תרבות של יונסקו , עיר שיש בה גנים בהאיים
,
עיר
שיש בה אווירה ים תיכונית אותנטית כזו , היתה מזמן יכולה להפוך לפנינת תיירות
-
וזה
לא קרה
" .!!!
ראש
העירייה , שמעון לנקרי , מודה שנעשו
טעויות , אולם מאשים בהן את קודמיו"
.
עכו
לא ממשה את הפוטנציאל שלה כי ראשי
הערים
הקודמים היו עסוקים באיך לשרוד " , הוא אומר . " כשמתעסקים במיתוג צריך לשים
את
הפוליטיקה בצד , כי מדובר על תהליך ארוך . אנחנו מקווים שהמיתוג החדש ישנה את
תדמית
העיר
" .
ברוב העיריות דוחים את הטענה של בזבוזי כספים . ההשקעה במיתוג , מסבירים , תחזור בסופו של דבר לתושבים ששינוי תדמית העיר יביא לעליה במחיר הנדל"ן , להגירה חיובית אל גבולותיה ולשיפור רמת החיים באופן כללי .
ד"ר אלי אברהם , מומחה לשיווק ערים , מסביר , תהליך של מיתוג הוא תהליך ארוך שלוקח שש עד שבע שנים וזה מעבר לקדנציה של ראש עיר .
מיתוג ערים חיובי הוא חיקוי של טרנד עולמי ולראשי הערים הישראלים יש מקום לאופטימיות , בחו"ל אפשר לראות את ההצלחה של הרעיון . ברסלונה , למשל , ניצלה יפה את האולימפיאדה שנערכה בעיר כמנוף . מנצ'סטר , שהייתה עיר עלובה , מיתגה את עצמה כעיר תיירות ספורט .עם השקעה ומקצוענות , אפשר לעשות אותו דבר בארץ .
מכתבת ידיעות אחרונות - 24 שעות 29.04.2007
עכונט , הפורטל של עכו פרסום בעכונט
AkkoNet.co.il כל הזכויות שמורות לעכונט
lalbert@walla.co.il
אלברט לוי , יוזם, בונה ומנהל
האתר