חדשות עכונט
רציף עגינה בעכו לקו שיוט
עכו-חיפה עבר את המבחן . חבל שלא מרחיבים את המרינה ( פרטים בהמשך )
הסתיימה הבנייה של רציף עגינה
במרינה בעכו, עבור ספינות תיירות - קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה .
על-פי התוכנית, אמורים להתקיים
כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך
כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכולה להגיע עד לכ-220 מקומות.
מדובר בפרויקט שמעורבים מספר
גורמים , משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה , משרד התחבורה וראשי
עיריות חיפה ועכו , שמעון לנקרי ויונה יהב .
שר התיירות אמור לפתוח את קו
השיוט מחיפה לעכו בקרוב ,מרציף עגינה בחיפה ליד ספנות מנו ליד רכבת מרכז .
הרציף בחיפה עדיין בבניה ועכו הרציף עבר את המבחן .
כדאי להציג לשר התיירות את
האפשרות להרחיב של המרינה בעכו , לבנות רציף כפי שתוכנן לפני שנים רבות והתקציב
של הרחבת הפליגה להרחבת מרינה אחרת באזור מדינת תל אביב .
36 שנים שלא הרחיבו את המרינה
מאז שאיש ים ושייט דגול זאב פריד ז"ל , סיים את את בניית המרינה ותכנן את ההמשך
שנעצר וחבל .
בכל יום פונים למנהלי נמל עכו
, ספינות גדולות מהארץ ומחו"ל ומבקשות להגיע ולעגון במרינה בעכו ואין מקום או
אין מספיק עומק לספינה הגדולה שלהם . חבל שלא מעמיקים את המרינה וזה מאוד קל
בעכו כי זה רק חול . חבל לא להציג לשר התיירות שיגיע לנמל עכו , את המצב של
ההקפאה של עשרות שנים ולהתרכז רק בחגיגת רציף לספינת תיירות בין עכו לחיפה .
חיפה ועכו מושכות אליהן מאות
אלפי תיירים בשנה, שמשאירים מיליוני שקלים. בשתי הערים החליטו לנצל את העובדה
שמדובר בערי נמל .