|
שאלות ותשובות ראש העיר שמעון לנקרי בנושא החינוך להלן שאלות עכונט לראש העיר : אדוני ראש העיר ,
כמנכ"ל מתנ"סים בעבר , אתה יודע יותר טוב לומר לנו מה הם התוצרים
המשמעותיים של הרפורמה בחינוך ? איך הרפורמה תשפיע על
החינוך הפורמאלי והלא פורמאלי ? באיזה תחומים יכולים
תלמידי עכו להתפתח בעקבות הרפורמה שמתחילה בעכו ? האים המתנסים נערכו לרפורמה , האם יש להם את התקציבים הדרושים לאור
הגרעון שיש להם והעודף שיש לעירייה – והאים הם בנויים כיום לשתף פעולה עם מערכת
החינוך ומה חשוב לעשות להצלחת השיתוף פעולה להצלחת הרפורמה ? האים בתי הספר נערכו
לרפורמה וליום לימודים ארוך עם פרויקטים
קהילתיים ? כמה מורים פוטרו
למעשה לאור הרפורמה וההסכם עם ארגוני
המורים ? בעקבות סגירת ב"ס הרעות , איך
שולבו כל התלמידים של הרעות ? האים היו הורים שעזבו את העיר בעקבות סגירת
הרעות – במידה והיו , כמה ? כמה תלמידים לומדים
כיום ברעות לשעבר , מאיזה זרם חינוכי הם ? האים בעיית מורי אורט
דרסקי הגיעה לפתרונה ? מה המצב של הבטיחות
והשיפוצים במערכת החינוך בעכו בפתיחת
שנת הלימודים? שאלה אחרונה חביבה-
מהי לדעתך הבעיה/ הנושא הכי בוער היום בתחום החינוך בעכו- זה יכול להיות גם משהו טוב, לאו דווקא בעיה? להלן תשובות ראש העיר
: השפעת הרפורמה על החינוך הפורמלי: o
מעבר ל-5 ימי לימוד בשבוע. o
יום לימודים ארוך. o
לימוד מיומנויות היסוד, שפת אם
ומתמטיקה בכיתות א'-ב/ בקבוצות קטנות. o
הפעלת תוכנית אס"א- למניעת אלימות, סמים, אלכוהול. o
מפעל הזנה בסבסוד משרד החינוך ובהשתתפות הרשות וההורים. o
שדרוג התשתיות, חדרי השירותים, פינות עבודה למורים. הרפורמה תביא לשיפור משמעותי בהישגי הלומדים, תיתן מענה לצורכי
התלמידים- יחס אישי לכל תלמיד, יושם דגש על טיפוח מצוינות, פעילויות העשרה
בחינם, סיוע לתלמידים בהכנת שיעורי בית, שיפור האקלים בבתי הספר, שיפור האקלים
החינוכי, חיזוק סמכות המורה וסביבת עבודה איכותית, פיתוח השתלמויות למנהלים
ולמורים ומתן אפשרות לאימהות להצטרף למעגל העבודה. בחינוך הבלתי פורמלי: הפעלת תוכנית שח"ף- שישי, חופשי,
פעיל, לילדי כיתות א'-ג' הרשמה לחוגים והפעלות במתנסי"ם
וללימודי נגינה בקונסרבטוריון. עמ"ן- עיר מתנדבת- פעילות התנדבותית ומחויבות
קהילתית. פיטורי מורים: אף מורה לא פוטר כתוצאה מהכנסת הרפורמה למערכת החינוך. בתי הספר בעכו פועלים תחת צו יוח"א
(יום חינוך ארוך) לכן יישום התוכנית הלאומית אינו פוגע במעמד המורה ובזכויותיו,
ע"פ הסכמי העבודה הקיימים. כל תלמידי בית הספר "הרעות" שולבו
בהצלחה בבתי הספר "התומר", "ויצמן"
ו"שז"ר". לא ידוע על עזיבת משפחות
בגלל ההעברה. אל המבנה של ביה"ס "הרעות" עברו תלמידי
בי"ס "נועם הרצוג" מהזרם הממ"ד. ולבנה בית הספר "נועם הרצוג"
נכנסו תלמידי בית הספר "שובו" (מתוכם כ- 150 תלמידים, תושבי העיר עכו). בנוגע למצב הבטיחות והשיפוצים, במשך חופשת הקיץ גויסו עובדי התחזוקה של
העירייה בכוחות מתוגברים וערכו שיפוצי קיץ מקיפים במסגרתם נתנו מענה לצרכים
המיוחדים של כל מוסד חינוכי. העובדים ערוכים לתת מענה מיידי לתקלות ודרישות של עובדי המוסדות
במשך כל שנת הלימודים. הנושא המרכזי שבחרה מערכת החינוך להתמקד בו השנה הוא: אס"א- תוכנית למניעת אלימות סמים ואלכוהול.
במסגרת תוכנית זו יערכו פעילויות שונות ומגוונות לתלמידים כדוגמת הרצאות, הצגות
והפעלות בנושא. |
|