קו הרכבת בין עכו לכרמיאל – בין הפרויקטים החשובים של 2005

במסגרת תוכנית החומש צפויה

 

רכבת ישראל תגייס, לראשונה בתולדותיה, איגרות חוב בשוק ההון לצורך מימון תוכנית הפיתוח שלה. האיגרות, בסך שני מיליארד שקל, יגויסו ב-2005. חברת מידרוג תבצע את דירוג האשראי לרכבת.

ביולי 2003 הופרדה רכבת ישראל מרשות הנמלים ונהפכה לחברה ממשלתית עצמאית. במסגרת זו אישרה לה הממשלה תוכנית פיתוח לחמש שנים שהיקפה 20 מיליארד שקל. בהסכם הפיתוח שנחתם בין הרכבת לממשלה נקבע, בין היתר, כי הרכבת תגייס בשוק ההון כ-6.5 מיליארד שקל מתוך סך התקציב שנקבע לתוכנית הפיתוח. יתרת הסכום תינתן מתקציב המדינה. בהתאם לכך, בכוונת חברת רכבת ישראל לגייס כ-2 מיליארד שקל ב-2005

לכתבה המלאה ב הארץ