חדשות עכונט
בסוף השנה יפורסמו המכרזים לבניית המסילה מעכו לכרמיאל
בסקירה בפני ועדת התכנון והבנייה בעיריית כרמיאל, נמסר מאגף
התכנון של רכבת ישראל כי המסילה תעבור בין היתר במנהרה, שאורכה יהיה בין 4.5
ל-6.5 ק"מ. עומקה של המנהרה בשיאה יהיה 130 מטר, והיא תעבור מתחת לקניון נחל
שגור, ממערב לכרמיאל. הרכבת תצא לדרך ב-2008
בסוף השנה תפרסם רכבת ישראל את המכרזים להקמת מסילה מעכו לכרמיאל. זוהי מסילת
הרוחב הראשונה שתיבנה בצפון, ובעתיד הרחוק היא אמורה להימשך עד קריית שמונה
וצפונה ממנה.
בסקירה בפני ועדת התכנון והבנייה בעיריית כרמיאל, נמסר מאגף התכנון של רכבת
ישראל כי המסילה תעבור בין היתר במנהרה, שאורכה יהיה בין 4.5 ל-6.5 ק"מ. עומקה
של המנהרה בשיאה יהיה 130 מטר, והיא תעבור מתחת לקניון נחל שגור, ממערב
לכרמיאל.
המסילה החדשה תתפצל ממסילת החוף סמוך לנחל נעמן, בדרום עכו, ותיסלל במקביל
לכביש 85. סמוך ליישוב אחיהוד אף יוסט הכביש צפונה, כדי להרחיק את המסילה
מהיישוב.
בדיון נמסר עוד, כי יוקמו שתי תחנות בדרך מעכו לכרמיאל – במכר ובאחיהוד.
בכרמיאל עצמה תוקם – על פי התוכנית - תחנה גדולה, שתשתלב במסוף התחבורה
הציבורית הקיים כיום בכניסה הראשית לעיר, וכן יוקמו במקום שטחי מסחר ואף
מלונאות.
הנסיעה ברכבת ישירה לחיפה מכרמיאל צפויה לארוך 37 דקות, ולתל אביב פחות משעה
וחצי. עם הפעלת הקו, בראשית שנת 2008, יפעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
למקור הכתבהynet
עכונט , הפורטל של עכו פרסום בעכונט
AkkoNet.co.il כל הזכויות שמורות לעכונט
lalbert@walla.co.il
אלברט לוי , יוזם, בונה ומנהל
האתר