חדשותספורטכלכלהחינוךתרבותחברהוידאופורום
מי אנחנומי אנחנו???כתבו לנוהודעותהודעותניחומיםניחומיםהלוחהלוחדע-עירךדע-עירךמ.ט.י.מ.ט.י.לוח שנהלוח שנה  searchחיפוש


עכשיו 21 ספטמבר 2024, 07:38




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 2 הודעות ] 

Bookmark and Share

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: שידור : עשור למוזיאון אוצרות בחומה בעכו.
הודעהפורסם: 20 אוקטובר 2017, 19:58 
מנותק
מנהל ראשי
מנהל ראשי
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 04 מרץ 2005, 01:00
הודעות: 18780
מיקום: אתר אישי ציבורי של אלברט לוי
שידור : עשור למוזיאון אוצרות בחומה בעכו.

היום התקיים טקס במוזיאון 'אוצרות בחומה', שחוגג בימים אלו עשור לפעילותו ומציג שלל חפצי נוסטלגיה ופריטי אספנות שהיו בשימוש בארץ ישראל לפני כמאה שנה, בטקס ראש העיר שמעון לנקרי סיפר שהעירייה העבירה השנה פרטים עתיקים למוזיאון אוצרות החומה . מדובר על חלק קטן מהפריטים שהיו בעבר במוזיאון שנסגר ונמצאים בארגזים במחסני העירייה ללא שימוש מזה שנים רבות . עכשיו הגיע הזמן לגילוי האוצרות לדור הצעיר שלא הכיר את המוזיאון שהיה בעיר העתיקה . ראש העיר לנקרי בירך את המתנדבים והתורמים למוזיאון ואת הפרויקט של עיריית עכו "נשים מבשלות" .


http://www.akkonet.co.il/news_files/fac ... -2017.html

_________________
תמונה
עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט,
שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט
Akkonet
AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו
akkonet@gmail.com
קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שידור : עשור למוזיאון אוצרות בחומה בעכו.
הודעהפורסם: 23 אוקטובר 2017, 18:51 
מנותק
מנהל ראשי
מנהל ראשי
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 04 מרץ 2005, 01:00
הודעות: 18780
מיקום: אתר אישי ציבורי של אלברט לוי
מוזיאון 'אוצרות בחומה' מציין עשור להיווסדו

התעשיינית רעיה שטראוס כינסה את כל העובדים והמתנדבים להוקרת תודה
במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי

מוזיאון 'אוצרות בחומה' בעכו העתיקה, ציין בסוף השבוע האחרון עשור להקמתו, באירוע הוקרה לעובדי ומתנדבי המוזיאון, ביזמת התעשיינית רעיה שטראוס בן דרור, מייסדת המיזם הפילנתרופי "אוצרות הגליל" ונשיאת עמותת הידידים של מוזיאון אוצרות בחומה, בהשתתפות ראש העיר עכו שמעון לנקרי.

באירוע אמרה רעיה שטראוס בן דרור: "לשיקום המבנה הגעתי בהמלצת אחי מיכאל שטראוס. המבנה היה מוזנח מאוד. לאחר השיפוץ הוחלט להקים כאן מוזיאון שיספר באמצעות אוספים של אנשים פרטיים, חפצים, כלים ועוד את סיפור אזור הגליל המערבי ועכו. כשפגשתי לראשונה את חברי הנהלת המוזיאון והאספנים, התאהבתי באנשים החלוצים והחולמים עם ברק בעיניים והמון רצון טוב. אני שמחה שהמקום נקרא על שם הוריי, שגם הם חלמו חלומות ורקמו תקוות כשהגיעו לגליל. היום באירוע, אנו אומרים תודה למתנדבים, לידידים ולעמותה, שאספו פריט-פריט, במיטב כספם במשך שנים רבות. נפלא להיות חלק ולהצטרף ל'אנשים משוגעים' ויצירתיים ולכן אני פה. אתם עושים טוב במציאות לא קלה במדינה וצריך שיהיו נקודות אור שייתנו לנו כוח להמשיך. המוזיאון הזה על הנוסטלגיה שבו והסיפור האנושי מביא את האור". שטראוס הוסיפה "המיזם שהקמתי, 'אוצרות הגליל', נועד להקפיץ כלכלית את אזור הגליל המערבי באמצעות התיירות, ולתמוך בעסקים קטנים, שהם המנוף שיכול להרים אזור. עכו, כעיר משומרת בעלת רבדים רבים שגם הוכרה גם על ידי אונסק"ו, נמצאת במרכז המיזם, אין עיר כזו בעולם. באמצעות המיזם הצלחנו להכפיל את התיירות בגליל המערבי ואני גאה על כך מאוד".

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר "בשנים האחרונות הושקעו מאות מיליוני שקלים בקידום התיירות ובשימור התשתיות והאתרים בעכו, במטרה לשמור על האותנטיות של העיר ולא רק לחדש אותה. אנשים רוצים לראות מה היה בעיר, בתקופת הצלבנים, בתקופות העותומאנית, הביזנטית- כל התקופות שעכו עברה. מוזיאון 'אוצרות בחומה', הוא אחת הדוגמאות המדהימות לתוצאה של שותפות של רעיה ומשפחת שטראוס, המביא לידי ביטוי את האפשרויות האין סופיות בעיר הזו, ואת התוצאה המבורכת במעורבות תורמים המעורבים בניהול המקום ושותפים לו רגשית".

בין התורמים שסייעו בהקמת המוזיאון- מיכאל ורעיה שטראוס, סטף ואיתן ורטהימר, נוחי דנקנר, אודי אנג'ל, אבי ודליה שקד, יורם ושלווה קניג ועוד.
עוד נכחו באירוע מנכ"ל עמותת גליליים ומנהל המוזיאון דן הורטמן, חבר עמותת גליליים ומנהל גן התעשייה תפן אריה דהן, סגן יו"ר העמותה ד"ר ג'נאן פאלח, ובתו, חבר העמותה וחבר ההנהלה מיכאל לוריא, מנכ"ל מפעל קליל אריה ריכטמן, מנכ"ל אכסניית אנ"א עכו קאיד קואס, יורם ושלוה קניג מ-KP אלקטרוניקה, ישראל שחר, נציגים מחברות האחים אמנוני ושלטל, מטעם עיריית עכו- מנכ"ל החברה הכלכלית של עיריית עכו אלברט בן שלוש ומנהלת המרכז לפיתוח ההון האנושי כרמית כהן צוות מיזם "אוצרות הגליל" חברי עמותת גליליים- מנכ"ל רשת אורט שמריהו רוזנר, מעצבת המוזיאון מיכל מזרחי ורחל ארבל. המתנדבים- מוטי מזרחי, אבנר רביב, כרמלה בן ארצי, עמוס דרור, איתן הורביץ וטלי זילבר, וכן עובדת המוזיאון סיסי רודן. ועוד. באירוע הוגשו תבשילים נפלאים משלל העדות, שהגישו נשות מיזם 'נשים מבשלות בעכו', שמובילה עיריית עכו.

מוזיאון 'אוצרות בחומה' בעכו העתיקה- ממוקם בבורג' אל קומאנדר בפינה הצפון-מזרחית של חומת העיר העתיקה, במבנה ששימש בעבר את חיילי המשמר העותומאנים.
המוזיאון מציג אוספים נדירים של חפצים, מלאכות יד ומוצרי צריכה המשקפים את הווי החיים בגליל משלהי המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20. המוצגים במוזיאון שופכים אור על אורחות החיים של תושבי עכו העתיקה וממחישים את הפולקלור הגלילי ששאב את מקורותיו מהעמים השונים שחיו וסחרו באזור במהלך הדורות הקודמים. כמו כן, בימים אלו מוצגת במוזיאון תערוכת "אישה מקומית", דמותה של האישה באמנות השימושית הישראלית וכן תערוכות של שמלות פלסטיניות גליליות ותכשיטים נשיים מסוף המאה ה- 19 ושל כלים פרסיים מעוטרים, שנתרמו למוזיאון על ידי ארכיון עיריית עכו.

_________________
תמונה
עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט,
שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט
Akkonet
AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו
akkonet@gmail.com
קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 2 הודעות ] 


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 19 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה

חפש:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt.
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.