הצטרף: 04 מרץ 2005, 01:00 הודעות: 18873 מיקום: אתר אישי ציבורי של אלברט לוי
|
ועדת פרס החינוך ביקרה במערכת החינוך בעכו במסגרת ההתמודדות על הפרס הארצי לתשע'ו , 2016
ועדת פרס החינוך הישובי הארצי בראשותה של גילה נגר ועמה מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון , ביקרה אתמול במערכת החינוך בעכו , במסגרת ההתמודדות הישובית על הפרס הארצי לתשע'ו , 2016 , כאורחי ראש העיר , שמעון לנקרי , המנכ'ל אוהד שגב ומנהלת מינהל החינוך , אורית אסייג . 'אני ממליצה בחום רב ובאהבה גדולה על עכו כראויה לפרס הארצי בגין עשיה חינוכית מצוינה בשלושה מבחנים עיקריים : קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה המותאמות למאה ה 21 ומובילה להישגים לימודיים, הוראה ודרכי הערכה חדשניות ומותאמות למאה ה 21, קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב שעות היממה ובין מגוון מסגרות החינוך ויוזמות ותוכניות רשותיות לקידום מעורבות אישית וחברתית' אמרה מנהלת המחוז בטיעוני ההמלצה בפני הוועדה . דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי הועדה התכנסה בלשכת ראש העיר (הצגת מערכת החינוך העירונית ) , משם לקריית החינוך אורט דרסקי , (הצגת התרבות הארגונית היישובית הבאה לבסס ולייצר שיפור תמידי בסוגיית ההישגים הלימודיים בעיר, מגני ילדים ועד תיכונים, חינוך רגיל ומיוחד. מפגש עם מנהיגים חינוכיים, תלמידים, בני נוער, הורים ושותפים למעשה החינוכי.לקט סיפורי הצלחה ואתגרים ), למרכז 'הפוך על הפוך' (הצגת העיר עכו כמיישמת הלכה למעשה רצף חינוכי יישובי: 24/7/365 , מודל העבודה הכולל מיפוי דינמי, מנגנוני עבודה שנבנו, רשת יישובית תומכת – מרכזי נוער וקהילה ולקט סיפורי הצלחה ואתגרים ומפגש עם מנהיגים חינוכיים, בני נוער, הורים ושותפים למעשה החינוכי , והקונסרבטוריון העירוני (כיצד מערכת החינוך בעיר עכו פועלת לקידום החינוך הערכי בעיר ככלי להעצמת הילדים ובני הנוער, זאת תוך שזירת המוטיב המקשר הייחודי לעיר: "החיים המשותפים", מפגש עם תנועות הנוער וגופי הנוער, מנהיגות בני נוער, מנהיגות חינוכית, מודל הכנה לצה"ל וכן עם מנהיגים חינוכיים, בני נוער, הורים ושותפים למעשה החינוכי ) , צפיה בסרטון קצר וסיכום ראש העיר , יו'ר הוועדה ומנהלת המחוז . הצטרפו : חברי הוועדה הארצית : גילה נגר , משנה למנכלי'ת , יו'ר , חברים : רחלה שיפר , סגנית יו'ר המזכירות הפדגוגית, אריה נדלר , מנהל אגף תלמידים מחוננים ומצטיינים , מיכל עוז ארי , ממונה על תכניות ושותפויות בין מגזריות במינהל הפדגוגי , הדר אליהו , מנהלת מחלקת נוער וצעירים , מינהל חינוך וחברה , מרכז השלטון המקומי וגילברט איילה , רכזת ועדת הפרס . נציגי המחוז : אמיר מיכאל , מפקח המחוז , חיים גבאי מחמ'ד , אחמד בדראן , מפקח המחוז למגזר הערבי , מפקחי הרשות : שלומית ויזל (ממלכתי ) מיכאל בונן ( חמ'ד ) , ד'ר עומר חג'וג' ( ממלכתי ערביים ) , שרון דהאן ( הגיל הרך , ממלכתי ) ,לילך שטיינברג ( הגיל הרך , ממ'ד ) , רשא עטאללה (הגיל הרך , ערביים) עדנה יחיאלי ( חינ'מ ) וד'ר אורלי ירוסלבסקי ( מינהל ח'ן ) מפקחי הרשות , צילה לוי-שניר , רכזת הפרס המחוזי ודויד גורלי, דובר המחוז . להלן ההנמקות המליאות להמלצת מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון , על מגידו כראויה לפרס החינוך הישובי הארצי לתשע'ו 2016 : א. ראש הרשות מעורב במידה רבה מאוד בכל הקשור במערכת החינוך והתרבות, מוביל תהליכים משמעותיים תוך איגום משאבים וגיוס שותפים. ראש הרשות ומנהלת אגף החינוך מובילים מהלכים מערכתיים ומחויבים לקידום כל תלמיד במערכת החינוך ברשות. הם פועלים ליצירת ממשקים בין יישום יעדי משרד החינוך ויעדים עירוניים תוך יצירת רצף חינוכי מהגיל הרך ועד סיום התיכון. ב. הרשות פיתחה בשנים האחרונות תרבות ארגונית יישובית הבאה לבסס ולייצר שיפור מתמיד בהישגים הלימודיים וכראייה לכך ניתן לראות כי בכל אחד מהתיכוניים בעיר חל מהפך באחוזי הזכאים לתעודת בגרות ,להלן נתוני תשע"ה: אורט דרסקי 98.5%,חילמי שאפעי 88%, אמי"ת קנדי 90.5%.בנוסף,במהלך ארבע השנים האחרונות מנהלי בתי הספר היסודיים בעיר השתלמו בנושא פיתוח ייחודיות פדגוגית והשבחת תהליכי ההוראה בבתי הספר. ג. הרשות פועלת לחינוך הילדים והנוער לתרבות פנאי איכותית ומגוונת, תוך מתן במות לביטוי עצמי ומימוש יכולות. כל זאת בדגש על מקצועיות, התמדה והעמקה. קיים שילוב בין החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, כחלק מתפיסה קהילתית. ברשות פועלות מגוון מסגרות חינוכיות בתחומי המוסיקה, המחול, הספורט ותרבות הפנאי למשפחה. כמו כן, פועלת הרשות להטמעת תרבות של צריכת קונצרטים בקרב תלמידי העיר. תחום החינוך המוזיקלי בעיר הנו פורץ דרך והוא כולל מענים על פני רצף הגלאים. במסגרת הפעילות המוזיקלית מתקיימים ערבי שיא קהילתיים כגון: תחרויות נבל, קונצרטים לכינור, הופעות של מקהלות נוער במסגרת הקונסרבטוריון העירוני וכו'. ד. הרשות נותנת מענים מגוונים ואיכותיים לכלל הילדים ברשות ומיישמת תכניות הכלה שונות. לצד זאת, הרשות פועלת נמרצות להטמעת תכניות לצמצום פערים, למניעת נשירה, לשיקום נוער בסיכון, לטיפול במוקדי אלימות, למען מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד. העיר מרושתת בפעילות טיפולית חינוכית קהילתית עבור ילדים ובני נוער במצבי סיכון והדרה, כמו כן, פותחו מענים לכל אחד מתתי האוכלוסיות המרכיבות את אוכלוסיית התלמידים ביישוב. בנוסף ,גובש קוד אתי ותפיסה חינוכית ייחודית בחינוך המיוחד. פותח מודל חדשני וייחודי לטיפול בבני נוער במצבי סיכון במסגרת המודל הוקמו 8 מרכזי נוער וקהילה בשכונות ובהם מתקיימת עבודה חינוכית וטיפולית. רשת מרכזי הנוער מטפלת בכ- 1000 ילדים ובני נוער ערבים ויהודים כאחד וזאת תוך הקפדה על קיום רצף חינוכי בין שעות הבוקר לשעות אחר הצהריים. ה. הרשות פועלת לפיתוח והעצמת החינוך הימי, דרך המרכז לחינוך ימי השזור בכלל בתי הספר באמצעות הפעילות של "צופי ים" ובפעילות עמותת הספורט העירונית. ו. נושא הגיוס לצה"ל והשרות המשמעותי וכן התנדבות בני הנוער מהמגזר הערבי לשירות לאומי הינם נושאים מובילים אשר טופלו על ידי הרשות בצורה מעמיקה ושיטתית דבר אשר הביא לעליה משמעותית בשני התחומים. בעכו הוקם מרכז הכנה לצה"ל אשר יכול לשמש כדוגמא ומופת. הרשות מעסיקה מתכלל לפעילות השירות הלאומי במגזר הערבי. בעקבות כל הפעילות המתוארת למעלה מ100 בני נוער ערביים מתנדבים לשרות לאומי מידי שנה. הרשות פועלת לקידום חינוך איכותי בגילאים הצעירים לצורך כך הוקם מרכז גיל רך ובו מתקיים איגום משאבים אנושי ותקציבי. במרכז מופעלות תכניות חינוכיות וטיפוליות מגוונות. דוגמא לתכניות ייחודיות נוספות המופעלות לאוכלוסיית הגיל הרך: "חיים משותפים "לגני הילדים במרכז הטניס, תכנית "קלידוסקופ" לחיים משותפים בגני הילדים ובניית רצף חינוכי ממעונות היום את גני הילדים. ז. מערכת החינוך פועלת לטיפוח והעצמת פורום חינוך יישובי, הפורום מורכב ממנהיגות חינוכית פורמלית ובלתי פורמלית. ח. הרשות משמשת דוגמא ומופת לדו קיום והשכילה להעמיד מנהיגות חינוכית אשר משמשת כמגדלור בעיתות שגרה כמו גם במשבר. לסיכום, בשל האמור לעיל אני ממליצה על העיר עכו כמועמדת ראויה לפרס החינוך היישוב .
_________________
 עכו_נט לכל אחד וכל אחד בעכו_נט, שלכם, אלברט לוי , עורך עכונט Akkonet AkkONEt- מקור ראשון לחדשות עכו akkonet@gmail.com קבוצת עכונט בפייסבוק : http://www.facebook.com/akkonet
|
|